Melodik.net Ana Sayfa  
  Yardım Yardım  Forumu Ara   Etkinlikler   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Armoni Nedir?

 Cevap Yaz Cevap Yaz Sayfa  <1 234
Yazan
  Konu Ara Konu Ara  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
maniac_4141 Açılır Kutu Gör
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Avatar

Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2006
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 350
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı maniac_4141 Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2008 Saat 23:14

Armoni; insanın kendine yakışanı giymesidir arkadaşlar LOL

anladığım kadarıyla, "parçanın başlangıç ve bitiş seslerine bakılarak, tonun majör ya da minör olduğu söylenebilir" demek istenmiş; ki bunun da başlangıç seviyesindeki parçalar için bir yöntem olduğu da vurgulanmış. Zaten her parçanın tonu olsaydı, "atonal" diye bir kavram olmazdı.

o zaman "ton bulma kavramı"nı, "armoni" ile karıştırmamamız gerekiyor. çünkü "tonu olmayan armoni" de mevcut.

armonileme esnasında, "bir eseri vezir ya da rezil etmek sizin elinizde" ise, o zaman "armoni", kişiye göre değişen bir kavram demektir. Dolayısıyla armoniyi; somut bir öğe ile açıklayamayız.

melodi mi armoniyi belirler, armoni mi melodiyi?
ikisi de birbirini belirlemez mi? bir melodi bestelerken, kafamızda mutlaka bir armoni belirmektedir zaten. yoksa uyumlu olduğuna inandığımız o "melodik bütün"ü elde edemeyiz. Dolayısıyla "melodi" ve "armoni" kavramlarını, bir bütünün parçaları olarak düşünmeliyiz kanaatindeyim.

Yukarı Dön
Burcin Açılır Kutu Gör
Yetkili Kullanici
Yetkili Kullanici
Avatar

Kayıt Tarihi: 27 Mart 2003
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 696
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı Burcin Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 Saat 14:13
Orjinalini yazan: anzalog anzalog Yazdı:

Arkadaşlar ne anahtarı ne tonu? neyle uğraşıyoruz. Aıl sorun temelinde. Daha armoninin, melodiden  doğduğunda anlaşamıyoruz.


Anahtarla ilgili bir şey tartıştıkmı hatırlamıyorum ama ton dediğimiz şey işin zaten başlangıcıdır. Armoninin melodiden doğduğu konusunda da illa anlaşmak gerekmiyor. melodi yokken armoninin varolması kabul edilen bir gerçekliktir.
Orjinalini yazan: maniac_4141 maniac_4141 Yazdı:

o zaman "ton bulma kavramı"nı, "armoni" ile karıştırmamamız gerekiyor. çünkü "tonu olmayan armoni" de mevcut.


Tekrar söylemekte fayda görüyorum; Ton bulma Armoninin en temel taşıdır. tonu olmayan armoni ya da başka bir armoninin konumuzla çok fazla alakası yok. Klasik Armoniyi baz alarak tartışmaya çalışıyorum.

Orjinalini yazan: anzalog anzalog Yazdı:

Deniliyor ki eğer armoni melodiden çıkıyorsa neden herkez aynı melodiyi farklı armoniliyor.  E herkez yemek yiyor, su içiyor, siğara içiyor, evleniyor. Ben "beni terkedenin peşinde sonuna kadar koşarım" diyorum, sen "beni sevmeyeni ben de sevmem" diyorsun.  Yanin ondan ne anladığın onu bağlamaz ki. Sen, ben anca o kadarını görüyoruz.


Zaten anlatmaya çalıştığımda tam olarak buydu :)

Orjinalini yazan: anzalog anzalog Yazdı:

Hele ezgiyi armoni belirler diye bir fikir var ki en dehşeti de bu.


Müzikbilim böyle bir şey işte insanı zaman zaman dehşete düşürür :)) (Şakaydı)

Orjinalini yazan: anzalog anzalog Yazdı:

Armoni yorumdur, farklılıklar içerir kabul ama neye bakıp yorumluyorsun


İşte tam da bu yüzden ezgiyi armoni belirler diyorum ya. Neye bakıp yorumlarsan yorumla, sonuçta yaptığın armonik yorum ezgiyi daha doğrusu ezginin hissettirdiklerini bütünüyle değiştirebilir.

Orjinalini yazan: anzalog anzalog Yazdı:

Armoni senin hissettiğinse sana bunu hissettiren ne?Armoni de biraz din, dil gibi; önceleri seçimlerini sen yapamıyorsun. Miras yani sana. Ne zamanki aklın başına geliyor o zaman arayışa giriyorsun (tabi istersen) ama o zamana kadar da alışkanlıklar, beğeni kıstasların oturmuş oluyor ve haliyle değişim de sancılı geçiyor. Sonra değişsen buna bir de gelişim adını veriyorsun çünkü tutunacağın yeni kutsanmış topraklar, dinler lazım falan filan. Armoni melodinin sana hissettirdiğinden başka bir şey değil.


Sevgili anzalog bu dediklerine tamamen katılıyorum. Ve hatta tam da anlatmak istediğim şeyler bunlardı zaten.

Armoni denilen şey esasen geleneksel duyumun da belirlediği bir şeydir. Zamanında konsonans kabul edilen aralıklar şu an da disonans olarak öğretiliyorsa bizlere melodinin eski zamanlarda hissettirdiği armoni şimdikinden tabii ki daha farklı olacaktır.

Düzenleyen Burcin - 10 Ağustos 2008 Saat 14:20
Yukarı Dön
sonatok Açılır Kutu Gör
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Avatar

Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2008
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 433
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı sonatok Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 Saat 14:56
konuyu takip ediyorumda ... atonal mevzuları hakkındaki düşünceleriniz nedir ? Arnold Schoenberg dinlediniz mi hiç? armoni ses aralıkları vs ötesinde notaların yan yana gelmesinin yarattığı zaman sorunsallarınıda kapsadığını düşünüyorum ben çünkü algılarımız devamlı sürede bütünleştirici olarak çalışıyor örneğin atonal müzikte baskın sesler ortadan kaldırılmaya çalışılıyor ama ben yine melodi algılıyorum ancak bu kötü ve başarısız bir melodi gibi geliyor kulağıma... yani klasik armoninin ötesine geçişte düşünce güzel ama uygulama kötü gibi yada başka yönden insan algısının bütünleştiriciliği armoni sınırlarını zorlamaktan öte üst üste melodileri dizebilmek meselesi gibi geliyor bana...
Yukarı Dön
Öğrenici Açılır Kutu Gör
Yeni Kullanıcı
Yeni Kullanıcı
Avatar

Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2008
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı Öğrenici Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2008 Saat 19:44
size çok teşekkür ediyorum.
 Konuya son derece anlaşılır bir dille değinmişsiniz. Çokta güzel örnekler vermi
şsiniz. Ancak  devamına ve daha fazlasına ihtiyacımız var. Lütfen müsait oldukça devamını getirmeye çalışın. 
        
       SAYGILAR
Yukarı Dön
maniac_4141 Açılır Kutu Gör
Tecrübeli Kullanıcı
Tecrübeli Kullanıcı
Avatar

Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2006
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 350
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı maniac_4141 Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2008 Saat 23:42
Orjinalini yazan: Burcin Burcin Yazdı:

 

Tekrar söylemekte fayda görüyorum; Ton bulma Armoninin en temel taşıdır. tonu olmayan armoni ya da başka bir armoninin konumuzla çok fazla alakası yok. Klasik Armoniyi baz alarak tartışmaya çalışıyorum. 

 
katılmıyorum.
ton bulma, "klasik armoni"nin en temel taşı olabilir, ancak;
müzikten bahsediyor isek; konumuz müzikse, o zaman klasik müzik ile sınırlı kalarak konuşamayız. klasik müzikteki kuralları, müziğin geneline yayamayız.. dolayısıyla "armoni nedir" sorusuna aranacak cevap, klasik müzik armonisi veya x müzik armonisi baz alınarak tartışılacak birşey de olamaz. "armoni nedir" sorusunu cevaplayacaksak, olaya daha genel bakılmalıdır.


Düzenleyen maniac_4141 - 24 Ağustos 2008 Saat 23:44
Yukarı Dön
anzalog Açılır Kutu Gör
Yeni Kullanıcı
Yeni Kullanıcı
Avatar

Kayıt Tarihi: 28 Ağustos 2006
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı anzalog Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Eylül 2008 Saat 03:48
Yaazan Burçin:
Armoni denilen şey esasen geleneksel duyumun da belirlediği bir şeydir. Zamanında konsonans kabul edilen aralıklar şu an da disonans olarak öğretiliyorsa bizlere melodinin eski zamanlarda hissettirdiği armoni şimdikinden tabii ki daha farklı olacaktır.

Bak bu dediğin bile armoninin varlığının yegane sebebinin melodi olduğunu doğruluyor. Eskiden uyuşumsuz denilen aralıklar, o aralıklara uygun armonileri tercih ettiriyor. Yani melodi armoninin o dönemdeki şekline yön veriyor. Sonra bu aralık uyuşumlu kabul ediliyor ve armoni yeniden şekilleniyor. Sen hiç bir kültürün armonisi yüzünden değişen aralık veya bir dizi gördün mü?
(Lütfen atonal müzik diye konuya girme)

Bir diğer konu klasik armonide tondan daha önce gelen şey derecedir. Klasik armonide fa, sol, mi gibi nota adları ile değil ikinci derece, üçüncü derece gibi kavramlarla anlatılır. Modülasyon olduğu zaman da kaçıncı dereceye gittiği veya o dereceye verilen ismi (dominant, subdominant gibi)  üzerinden öğretilir.


Düzenleyen anzalog - 12 Eylül 2008 Saat 03:50
Yukarı Dön
Melodik Açılır Kutu Gör
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi
Avatar

Kayıt Tarihi: 25 Ocak 2003
Yer: Türkiye
Durum: Offline
Mesajlar: 840
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı Melodik Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2008 Saat 20:50
Arkadaslar armoni konusundaki tartismalarimizi bundan sonra www.armonik.net te yapalim.

Düzenleyen Melodik - 23 Eylül 2008 Saat 20:59
_
Yukarı Dön
luvisanat Açılır Kutu Gör
Yeni Kullanıcı
Yeni Kullanıcı


Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2016
Yer: awdfad
Durum: Offline
Mesajlar: 11
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı luvisanat Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2016 Saat 20:54
Müzikte Armoni ile ilgili bir çok kişinin kafasında soru işaretleri vardır. Çoğu müziğe adım atan kişiler için Armoni öğrenilmek  istenilen bir konudur. Fakat ne yazık ki Türkiye’de armoni ile ilgili ortak, kabul görmüş bir terminoloji veya metod yoktur.
Armoni Nedir?

Armoni müziğin uyumu demektir. Herşey gibi müzikte de kurallar vardır.Ve bu kuralları biliyor ve uygulayabiliyor  olmak özellikle beste yaparken  yada bir eser çalarken elinizde enstrumanınızın olduğu her an size çok yardımcı olacaktır.Bu dönemde armoni kelimesi karşınıza iki şekilde çıkar genellikle.

Yazının devamı ve kaynak: İzmir Müzik Kursu

Yukarı Dön
izmirperla Açılır Kutu Gör
Yeni Kullanıcı
Yeni Kullanıcı


Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2014
Durum: Offline
Mesajlar: 38
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkürler (0) Teşekkürler(0)   Alıntı izmirperla Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2016 Saat 15:43
Armoni dendiğinde ilk aklımıza gelen türlü sesler arasında sağlanan ve kulağa hoş gelen müzik uyumudur. Yani diğer bir değişle farklı notaları bir arada kullanarak yarattığımız bir ses uyumu. Peki müziğin armonisini benimsemek ne kadar önemlidir? Armoninin benimsenmesş için nasıl bir eğitim alınmalıdır?
Örneğin bilinçli bir piyano eğitimi, çok sesli müziği içerdiği için insan beynine müziğin armonisini benimsetir. Bununla birlikte bireyin müzik kapasitesi günden güne artacaktır.
Ayrıntılı okuma be kaynak: http://perlasanat.com/piyano-kursu-izmir/
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz Sayfa  <1 234
  Paylaşılmış Konu   

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.

Bu Sayfa 0,188 Saniyede Yüklendi.




| Armonik.net | Coşkun Karabulut | İrem Özyurt | İlhan YÜCEL | Bozbey | Kelime Arama Yardımcısı |

Copyright © 2000 - 2017 Melodik.net.net
Bilgisayar ile müzik.